muž sukrates   12.11.2019 15:20:16
Zobrazeno: 149x

Kapitola nazvaná „Třetí dialog“

Kapitola nazvaná „Třetí dialog“, která se zabývá Nicodemusem se Socratesem, se více zaměřuje na téma současné doby, jakož i na diskusi o Nicodemusovi a Socratesovi (Nicodemus and Socrates Dialogue Third - Aristotle). Nicodemus se znovu setká s Agií Socratesovou, která hledá Pericles a na schůzce se Nicodemus zeptá, zda by mohl žít v reklamě. Existuje zajímavá debata, opět plná rozporů mezi Socratesem a Nicodemusem o smyslu reklamy, když Sokrates nazývá Nicodemuse lhářem, protože srovnává umění s filozofií sofistů, kterou Socrates považuje za lháře.

„Sokrates: Kde je všechno, co jsi mi kdy řekl? Tohle je o pravdě v reklamě a další? Je to tvoje práce, jen abych dokázala, že toto zlomené ovoce je dobré?
V dialogu se dále uvádí, že Nicodemus tvrdí, že propaguje pouze dobré ovoce, což lze ukázat, protože ovoce, které propaguje, vypadá dobře, ale Sokrates je proti:
Nicodemus: Ale vypadají dobře!
53


„Nicodemus: Vypadá také dobře!
Socrates: Nevidím to napsané nikde, nevím nic o ovoci. Nevím, proč je ovoce posuzováno, nevím, proč bych ho měl jíst, nevím, kdy je jíst a kolik toho sníst, nic nevím.

Nicodemus: No, jeden, a jeho chuť poznáte, protože je to dobré. "

Socrates: Ale abych to snědl, musím si to koupit.

Nicodemus: Ale jak vás mohu přesvědčit?

Socrates: Zeptejte se mě? Jste reklama. "

 
Pro přidání komentáře musíte mít zapnutý javacript
Oxana  12.11.2019 19:49:40
Prosím admina o smazání této pitomosti.
Děkuji
muž  sukrates  12.11.2019 15:24:15
Obec v tomto rozhovoru popisuje také pokus o obhajobu a kritiku reklamy znovu, ale je to zásadně také filozofický pokus Obce postavit se proti filosofickému pohledu na Xenophanos, že kdyby Bůh nevyrábal žlutý med, píče jsou sladší. Jak píše americký filozof, Xenophanes poukázal na „sladkou“ žlutou barvu, která dává medu sladkou látku. Stejně jako Xenophanes i Nicodemus přesvědčuje tento dialog o sladkosti ovoce na základě vizuálního dojmu. Ale Sokrates se domnívá, že to není možné a je racionální. Obec tedy odporuje filozofickému pohledu na Xenofon.